PENGARUH KUALITAS PELAYANAN DAN KEPUASAN KONSUMEN TERHADAP LOYALITAS PELANGGAN DI CAFÉ TINS PANGKALPINANG

Authors

  • Sheren Lofedia Putri STIE IBEK Pangkalpinang
  • Zamhari Dosen Prodi Manajemen STIE-IBEK Pangkalpinang
  • Rizal R. Manullang Dosen Prodi Manajemen STIE-IBEK Pangkalpinang

Keywords:

Service Quality, Consumer Satisfaction, Customer Loyalty

Abstract

This research aims to see the influence of service quality and consumer satisfaction on customer loyalty at Tins Café. The approach used is quantitative, descriptive statistics, where the independent variables in this research are service quality (X1), customer satisfaction (X2) then the dependent variable is customer loyalty (Y). The data collection techniques in this research are observation and distributing questionnaires. To determine the influence of service quality and consumer satisfaction on Tins Café customer loyalty. The table obtained a significance value (sig) of 0.001 or smaller than 0.05 (a), so the decision for testing this hypothesis is to reject H0 and accept H1. The calculation results above can also use the formula Fcount > Ftable where the Fcount value is 3.251 > from Ftable of 3.19 so that the conclusion that H1 can be drawn is that it is accepted and it is stated that service quality has a significant effect on Customer Loyalty at Tins Café Pangkapinang.

Author Biographies

Zamhari, Dosen Prodi Manajemen STIE-IBEK Pangkalpinang

Pembimbing I

Rizal R. Manullang, Dosen Prodi Manajemen STIE-IBEK Pangkalpinang

Pembimbing II

References

Amstrong dan Kotler, (2005). Manajemen Pemasaran, Prehalindo, Jakarta.

Danang Sunyoto. (2019). Dasar-dasar Manajemen Pemasaran (Konsep, Strategi dan Kasus). Cetakan Ke-3. Jakarta: PT. Buku Seru.

Fandy Tjiptono, (2008). Strategi Pemasaran, Edisi III, Yogyakarta: CV. Andi Offset.

Gaspersz, V. dan Fontana, A. (2011). Lean Six Sigma for Manufacturing and Service Industries, Waste Elimination and Continous Cost Reduction, Edisi Kedua. Bogor: Vinchristo Publication.

Ghozali, Imam, (2001). Aplikasi Analisis Multivariate dengan program SPSS, Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

________________. (2005). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS,Edisi Ketiga, Badan Penerbit Universitas Diponegoro, Semarang.

________________. (2005). Desain Penelitian Kuantitatif dan Kualitatif Akuntansi, Bisnis dan Ilmu Sosial Lainnya. Semarang: Universitas Diponegoro.

________________. (2013). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 21 Update PLS Regresi. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Gramer dan Brown. (2006). Loyalitas Pelanggan sebagai Strategi Bersaing. Erlangga: Jakarta.

Handoko, T. H. 1998. Manajemen Personalia dan Sumber Daya Manusia. Yogyakarta: BPFE.

Henry, Simamora, (2000). Basis Pengambilan Keputusan Bisnis, Salemba Empat, Jakarta.

Hitt, M. A., Black, S., & Porter, L. W. (2012). Management. Upper Saddle Edition. England. Pearson Education Limited.

Husein Umar, (2003). Metodologi Penelitian Untuk Skripsi dan Tesis Bisnis,Jakarta : PT. Gramedia Pustaka.

Kotler, Amstrong, (2016). Principles of Marketing Sixteenth Edition Global

Kotler, Philip & Kevin Lane Keller (2008). "Manajemen Pemasaran edisi 12 jilid 2" hal: 45-49, cetakan II, 2008, PT Indexs- Tjiptono, Fandy "Manajemen Jasa" hal 15 18, edisi pertama 1996, penerbit Andi, Yogyakarta

Kotler, Philip (2000). Prinsip – Prinsip Pemasaran Manajemen, Jakarta : Prenhalindo.

______________. (2016). Dasar-Dasar Pemasaran. Jakarta: Bumi Aksara.

Kotler, Philip dan Gray Armstrong. (2008). Prinsip-prinsip Pemasaran Edisi 12. Jilid 1. Jakarta: Erlangga.

Kotler, Philip dan Keller, (2007). Manajemen Pemasaran, Jilid I, Edisi Kedua belas, PT. Indeks, Jakarta.

Kotler, Philip., Keller, Kevin L. (2013). Manajemen Pemasaran, Jilid Kedua, Jakarta: Erlangga.

________________________________. (2016). Manajemen Pemasaran edisi 12 Jilid 1 & 2.Jakarta: PT. Indeks.

Lupiyoadi, Hamdani, (2006_. Manajemen Pemasaran Jasa, Edisi kedua. Jakarta : Penerbit Salemba Empat.

Lupiyoadi, R. (2014). Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta: Salemba Empat.

Prasastono, N., & Pradapa, S. Y. (2012). Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Kentucky Fried Chicken Semarang Candi. Dinamika Kepariwisataan Vol. Xi No. 2. River, N.J.: Pearson Prentice Hall.

Sugiyono, (2007). Metodologi Penelitian Bisnis, PT. Gramedia, Jakarta

___________. (2014). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Swastha, Basu, dan T Hani Handoko. (2004). Manajemen Pemasaran, Edisi Pertama. Yogyakarta: BPFE.

Tjahjaningsih, E., & Soliha. (2015). Manajemen Pemasaran : Tinjauan Teoritis serta Riset Pemasaran. Semarang: Universitas Stikubung Semarang.

Wahyu Nugroho, (2005), 11http://puslit2.petra.ac.id/ejournal/index.php/man/a rticle/viewFile/1561/156, diakses 3 Mei 2024

Yahya, Yohanes. (2006). Pengantar Manajemen. Yogyakarta: Graha Ilmu

Published

2024-11-11

How to Cite

Lofedia Putri, S., Zamhari, & R. Manullang, R. (2024). PENGARUH KUALITAS PELAYANAN DAN KEPUASAN KONSUMEN TERHADAP LOYALITAS PELANGGAN DI CAFÉ TINS PANGKALPINANG . Journal of Progressive Management Business, 11(2), 165–176. Retrieved from https://e-jurnal.stie-ibek.ac.id/index.php/JIPMB/article/view/408

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 > >>